این دختر را بزنید! از دیروز تا به حال ما را خیلی اذیت کرده! - کانون عاشقان شهادت

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره سایت
کانون عاشقان شهادت

این دختر را بزنید! از دیروز تا به حال ما را خیلی اذیت کرده!

ایتی از شجاعت های کم نظیر سهام خیام نوجوانی سیزده ساله:

این دختر را بزنید! از دیروز تا به حال ما را خیلی اذیت کرده!

نوید شاهد: سهام سراسیمه و آشفته به خانه برگشت و گفت:"نباید بنشینیم! همه باید مبارزه کنیم.". یکی از نیروهای دشمن فرمان داد که سهام را با تیر بزنند. او گفت:" این دختر را بزنید! از دیروز تا به حال ما را خیلی اذیت کرده است!"

به گزارش خبرنگار نوید شاهد مادر شهید سهام خیام نقل می کند:
سهام یک روز بعد از اشغال هویزه توسط عراقی ها بعد از ظهر از منزل بیرون رفت و در کنار رودخانه متوجه شد که نیروهای دشمن با کامیون های خود اسباب، مهمات و اسلحه های پاسگاه ژاندارمری هویزه را غارت می کنند و به غنیمت می برند. سهام سراسیمه و آشفته به خانه برگشت و گفت:"نباید بنشینیم! همه باید مبارزه کنیم."

این را گفت و با سنگ به نیروهای دشمن حمله کرد. همان طور که به طرف اشغالگران سنگ پرتاب می کرد، می گفت:"مثل اینکه دارند اسباب خانه ی ما را می دزدند و می برند." من به سهام گفتم:" دختر! تو که پسر نیستی! آرام باش! ممکن است تو را بکشند. قبل از این صحبت ها، مردم محله و همسایه هایی که در کنار رودخانه بودند، به من گفتند:" مواظب دخترت باش! ممکن است کشته شود. اما سهام با خشم گفت:" بگذار مرا! این جنگ واجب است."


همان طور که به سربازان عراقی سنگ می زد و مرگ بر صدام و بروید و گم شوید می گفت، رو به ما کرد و گفت:" همه باید با هم متحد شویم و جنگ کنیم!"سهام به سوی سربازانی که داخل ژاندارمری موضع گرفته بودند، سنگ پرتاب می کرد. یکی از نیروهای دشمن فرمان داد که سهام را با تیر بزنند. او گفت:" این دختر را بزنید! از دیروز تا به حال ما را خیلی اذیت کرده است!"


و سرانجام سهام خون سرخش در راه عزت و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پای نهال انقلاب اسلامی ریخته می شود...

برگرفته از کتاب سیزده ساله ها، انتشارات خادم الرضا
انتهای پیام/س/ع

نویسنده :
تاریخ : یادداشت ثابت - سه شنبه 91 بهمن 25 3:12 عصر
برچسب ها :
 کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید